- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 06, listopad 2024 15:04
Uprzejmie informuję, że sesja Rady Gminy Ruda-Huta odbędzie się w dniu 13 listopada 2024 roku o godz. 11.00 w sali narad w Urzędzie Gminy z następującym porządkiem:
- Otwarcie posiedzenia.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z V sesji Rady Gminy Ruda-Huta z dnia 24 września 2024 roku.
- Sprawozdanie Wójta Gminy z realizacji uchwał rady gminy, odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych z poprzedniej sesji oraz informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Ruda-Huta w 2023 roku.
- Informacja z działalności stomatologicznej na terenie gminy Ruda-Huta w 2023 roku.
- Sprawozdanie z działalności Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie w roku szkolnym 2023/2024 i organizacja roku szkolnego 2024/2025.
- Sprawozdanie z działalności Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie gminy Ruda-Huta w 2023 roku.
- Informacja w sprawie podatku leśnego na 2025 rok.
- Informacja na temat przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych.
- Podjęcie uchwał:
- w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie gminy Ruda-Huta na rok 2025,
- w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na terenie gminy Ruda-Huta na 2025 rok,
- w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej do obliczenia podatku rolnego na 2025 rok,
- w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego z gminą Chełm,
- w sprawie powierzenia gminie Chełm zadania z zakresu organizacji publicznego transportu zbiorowego,
- w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej w miejscowości Marynin,
- w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej w miejscowości Ruda,
- w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie sieci kanalizacji sanitarnej stanowiącej własność gminy Ruda-Huta,
- w sprawie zmiany uchwały nr XXXVIII/230/2023 z dnia 16 marca 2023 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ruda-Huta,
- zmieniającej uchwałę nr XIII/56/2019 z dnia 26 listopada 2019 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie
odpadami komunalnymi,
- w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Ruda-Huta,
- w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie prac konserwatorskich i pielęgnacyjnych na dwóch pomnikach przyrody rosnących na terenie zabytkowego parku podworskiego w Hniszowie,
- w sprawie zmian w budżecie gminy w 2024 roku,
- w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie sesji.
Przewodniczący Rady Gminy Ruda-Huta
/ - / Piotr Śliwa